9786056531996
376811
https://www.marufkitap.com/muhtasar-ihyau-ulumiddin
Muhtasar İhyau Ulumiddin
325.00
Mevizatu'l Mu'minîn min İhyâi Ulûmi'd Dîn
(İhyâu Ulûmi'd Dîn'den Müminlere Nasihatler)
"...Şu da açıktır ki genele öğüt veren kişi zekâsının genişliğine ve kuvvetli kabiliyetine rağmen hatırlattığı konuları belirlerken zorluk çekmektedir. Eğer hedefi önünde belirgin olursa hafızası da o oranda tedarikli ve sağlam olur.
Peki, bu sağlam ve tedarikli mevzuları ihtiva eden eser nerededir?
Ben genele öğüt olması için te'lif edilen hiçbir eserde bütün şartlara haiz ve meseleyi hakkıyla ele alan, manaları anlaşılır, ibareleri ve ehemmiyetli noktaları idrak edilebilen ve genelin ihtiyaçlarına kifayet edip, eksiksiz olarak malumatları cem etmiş bir eser göremedim. O ki meselelerin teferruatına girmemiş, talep eden için içindekileri elde etmesi kolay, öğüt verenin yardımcısı ve basiret nazarıyla bakanı hidayet edecek bir kitapken ben onu bulamadım. Ve ben başarının o hoş esintilerini umarak dikkatle beklerken, uzun yıllar süren tedris çalışmaları esnasında gördüğüm o nefis kitaplar içerisinde müminlere yapılacak öğütler açısından en faydalı olan mevzuların "İhyâu Ulûmi'd Dîn"de olduğunu tespit ettim. Bu kitap Allame, İmam, Hüccetulislam Ebu Hâmid Muhammed b. Muhammed el-Gazâli et-Tûsî'nin eseridir, Allah ona rahmet eylesin ve ondan razı olsun."
Allâme Cemaleddin el-Kâsimî
Tercümeye esas alınan nüsha, Dâru'n Nefâis yayınlarının 1981'de yayınladığı birinci baskısıdır. Eseri, Allame Cemaleddin el-Kâsimi'nin oğlu Şeyh Zâfir el-Kâsimi'nin ricası üzerine, Şeyh Âsım et-Tayyar tahkik etmiştir. , Şeyh Âsım et-Tayyar bu çalışmasını Cemaleddin el-Kasimi'nin vefakâr talebelerinden olan babasının ruhuna ithaf etmektedir.
Dipnotlarda verilen kaynaklar, Âsım et-Tayyâr'ın tahkikinden nakledilmiştir. Muhakkik zayıflığına işaret ettiği rivayetleri, Hafız el-İrâkî'nin İhya üzerine yaptığı "el-Muğnî an Hamli'l Esfâri fi'l Esfâr" isimli çalışmasından nakletmiştir.
Not: İmam el-Kâsimî eserin asıl metnine, iki ayrı yerde iki âlimin sözüyle eklemede bulunmuştur. Bazı yerlerde de kendi ifadelerini ilave etmiştir ki, yeri geldikçe dipnotlarda bunlara işaret edilecektir. Ayrıca, onun haşiye olarak kaydettiği ifadeleri, dipnotta "Cemaleddin el-Kasimi der ki" şeklinde nakledilecektir.
Mevizatu'l Mu'minîn min İhyâi Ulûmi'd Dîn
(İhyâu Ulûmi'd Dîn'den Müminlere Nasihatler)
"...Şu da açıktır ki genele öğüt veren kişi zekâsının genişliğine ve kuvvetli kabiliyetine rağmen hatırlattığı konuları belirlerken zorluk çekmektedir. Eğer hedefi önünde belirgin olursa hafızası da o oranda tedarikli ve sağlam olur.
Peki, bu sağlam ve tedarikli mevzuları ihtiva eden eser nerededir?
Ben genele öğüt olması için te'lif edilen hiçbir eserde bütün şartlara haiz ve meseleyi hakkıyla ele alan, manaları anlaşılır, ibareleri ve ehemmiyetli noktaları idrak edilebilen ve genelin ihtiyaçlarına kifayet edip, eksiksiz olarak malumatları cem etmiş bir eser göremedim. O ki meselelerin teferruatına girmemiş, talep eden için içindekileri elde etmesi kolay, öğüt verenin yardımcısı ve basiret nazarıyla bakanı hidayet edecek bir kitapken ben onu bulamadım. Ve ben başarının o hoş esintilerini umarak dikkatle beklerken, uzun yıllar süren tedris çalışmaları esnasında gördüğüm o nefis kitaplar içerisinde müminlere yapılacak öğütler açısından en faydalı olan mevzuların "İhyâu Ulûmi'd Dîn"de olduğunu tespit ettim. Bu kitap Allame, İmam, Hüccetulislam Ebu Hâmid Muhammed b. Muhammed el-Gazâli et-Tûsî'nin eseridir, Allah ona rahmet eylesin ve ondan razı olsun."
Allâme Cemaleddin el-Kâsimî
Tercümeye esas alınan nüsha, Dâru'n Nefâis yayınlarının 1981'de yayınladığı birinci baskısıdır. Eseri, Allame Cemaleddin el-Kâsimi'nin oğlu Şeyh Zâfir el-Kâsimi'nin ricası üzerine, Şeyh Âsım et-Tayyar tahkik etmiştir. , Şeyh Âsım et-Tayyar bu çalışmasını Cemaleddin el-Kasimi'nin vefakâr talebelerinden olan babasının ruhuna ithaf etmektedir.
Dipnotlarda verilen kaynaklar, Âsım et-Tayyâr'ın tahkikinden nakledilmiştir. Muhakkik zayıflığına işaret ettiği rivayetleri, Hafız el-İrâkî'nin İhya üzerine yaptığı "el-Muğnî an Hamli'l Esfâri fi'l Esfâr" isimli çalışmasından nakletmiştir.
Not: İmam el-Kâsimî eserin asıl metnine, iki ayrı yerde iki âlimin sözüyle eklemede bulunmuştur. Bazı yerlerde de kendi ifadelerini ilave etmiştir ki, yeri geldikçe dipnotlarda bunlara işaret edilecektir. Ayrıca, onun haşiye olarak kaydettiği ifadeleri, dipnotta "Cemaleddin el-Kasimi der ki" şeklinde nakledilecektir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.